Blog USBmedia.cz – Reklamní flash disky

KODAK nezvládl přechod k digitalizaci a USB flash diskům

19.1.2011 11:03

Dnešní novinky o firmě KODAK, která požádala o ochranu proti věřitelům (což je de facto krach společnosti), jsou jen znamením toho, jak rychle se ve fotografickém sektoru uskutečnil přechod od klasického tištěného média k médiím digitálním.
KODAK sice reagoval na měnící se vývoj trhu, nedokázal však nahradit výpadek z příjmů z klasických filmů.
Finanční problémy trápí firmu už od roku 2003, kdy propustila 47 000 zaměstnanců, zavřela 13 továren a 130 laboratoří na vyvolávání filmů.

Připomeňme si však veselejší momenty z historie firmy KODAK :

Firma Eastman Kodak představila v únoru 1900 první KODAK Brownie – populární skříňovou kameru. Díky svému jednoduchému ovládání a počáteční ceně 1 dolar tak na trh uvedli fotoaparát, který si mohl dovolit každý.
Od té doby se prodaly stovky milionů Brownie. Postupem času prošel fotoaparát několika designovými úpravami a „upgrady“, ale základní tvar boxu zůstal.
Brownie využívalo k práci během 20. století i mnoho profesionálních fotografů. Přestože Brownie přinesly fotografie masám, technologie filmu stále vyžadovala pomoc různých chemikálií a velkou dávku zkušeností . U pásového filmu také chyběla možnost si fotografie prohlédnout před vyvoláním a vybrat si tak pouze momentky, které opravdu chcete vytisknout.
Stejnou revoluci, jakou spustily Brownie spustilo uvedení digitálních fotoaparátů, kamer a technologií o 100 let později. V dnešní době už uděláte kvalitní fotky i pomocí mobilního telefonu, jednoduše je můžete také nahrát na web a během několika sekund sdílet do celého světa.

Nejen amatérští fotografové, ale i profesionálové přešli od filmových pásů k digitálním přístrojům a fotografiím. Jedním z největších benefitů „digitalizace“ je snadné sdílení fotografií i portfolií v digitální podobě. To se však netýká jen jejich vlastních portfolií, ale také fotografií a setů pro jejich klienty.
Někteří fotografové sdílí a posílají své práce na web „ke stažení“, někteří je rozdávají na CD či DVD discích, jednou z nejinovativ­nějších cest pro přenos těchto dat jsou však stále USB flash disky.
Fotografické flash disky potiskeneme logem Vašeho ateliéru, adresou, webovkami či třeba kontaktními údaji.
Originální flash disky s potiskem vypadají daleko profesionálněji než běžná CD a DVD a pomáhají k propagaci Vás i Vaší značky.
Svým tvarem nám dnes flash disky také připomínají evoluční přechod od krabicových skříněk Brownie k malým a snadno přenosným reklamním flash diskům.

Zajímavé teď bude sledovat, jak se KODAKu podaří plánovaná restrukturalizace a přechod na digitální tisk. Realita je ale taková, že bychom asi měli dát „časům KODAKu“ sbohem.

Zpět na hlavní stranu blogu