Blog USBmedia.cz – Reklamní flash disky

Na co si dát pozor při nákupu flash disků ?

09.1.2012 15:23

Předtím, než nakoupíte flash disky pro svou společnost, zaměstnance či studenty, přečtěte si pár rad, na co si dát pozor, aby Váš reklamní flash disk nebyl pro obdarovaného danajským darem.

Tak jako i v ostatních odvětvích, které zásobují školy, společnosti či konference svými produkty, se i zde objevují podvodní obchodníci, kteří chtějí jen „urvat“ Váš obchod za každou cenu, samozřejmě i pokud to znamená dodání padělaných produktů či materiálů a součástek nízké kvality.
Protože flash disk nese Vaše jméno, musíte si být jisti, že nepropadnete jejich slibům, které by mohli silně poškodit Vaši značku i organizaci.

Pár nejzákladnějších bodů, na které byste si při nákupu reklamních flash disků měli dát pozor, Vám popíšeme níže:


1/ Váš dodavatel (případně dodavatel Vašeho dodavatele či reklamní agentury) používá nebo má v úmyslu používat pro Vaše flash disky „recyklované“ flash čipy či flash čipy „béčkové kategorie“. Jak již název napovídá, recyklovaná část flash disku byla stažena z produktu „áčkové kvality“, který pravděpodobně neprošel některým z testovacích procesů. Flash disky s těmito čipy mají často správnou kapacitu pro domluvený objem dat, vyskytuje se zde ale nesrovnatelně vyšší riziko selhávání, ztráty dat a dalších typických vlastností nekvalitních flash čipů jako pomalá rychlost čtení a zápisu.


2/ Zkontrolujte, jestli Váš flash disk není „maskovaný“. Maskování je nejrozšířenější a stále „populárnější“ problém a je stále složitější jej vystopovat. Principem jsou flash disky s nízkou kapacitou, které předstírají kapacitu daleko vyšší.
Na pohled vypadá takový flash disk naprosto stejně jako ostatní, i když jej zapojíte do počítače, vše vypadá naprosto „v pořádku“. Pokud jste si objednali flash disk s kapacitou 4GB, objeví se kapacita 4GB v počítači (a to i v případě, že velikost zkontrolujete ve vlastnostech flash disku).
Jakmile však na flash disk nahrajete data ve Vámi předpokládaném maximálním objemu, flash disk vyndáte z počítače a připojíte jej do jiného počítače, zjistíte, že data na něm zapsaná nejsou.

Ptáte se, jak je to možné?
Dodavatel či výrobce jednoduše nakoupí například čip v kapacitě 128MB a „namaskuje“ (naformátuje) jej tak, že vypadá a chová se jako 1GB, a jako pravý 1GB flash disk Vám jej také prodají.
To je důvodem, proč spousty dodavatelů nabízí extrémně nízké ceny – protože Vám nedodají to, co jste si objednali. A co hůř, flash disk Vám prodají za cenu 1GB a zinkasují ještě zbylý profit.

Nakoupili jste sice nejlevněji široko daleko, flash disky ale můžete odvézt rovnou do šrotu. Reálnou kapacitu 64MB či dokonce ještě menší již v dnešní době nikdo neocení a prakticky ani nevyužije.

reklamni flash disky

3/ Levné controllery (čipy pro komunikaci s PC) a levné paměťové čipy – v jádru každého USB flash disku jsou 2 stěžejní komponenty: paměťový čip a controller, který zajišťuje proces čtení i zápisu na flash disk. Oba komponenty jsou dostupné z mnoha různých zdrojů (Intel, Hynix, Samsung, Toshiba..) a některé mají lepší vlastnosti než jiné – jejich cena pak jasně odráží jejich výkon a spolehlivost.

Pokud si tedy objednáte „levné“ flash disky, připravte se, že komponenty pochází z nějaké nižší třídy. To ovlivní jejich rychlost, výkon a ve výsledku i jejich použitelnost. Někteří uživatelé tyto rozdíly nemusí poznat, pokud však plánujete na flash disky nahrávat větší objem dat a aktivně je používat pro zálohování či přenos nezálohovaných dat, stejně, jako Vaši klienti, vždy se ujistěte, že mají vysoce kvalitní paměťové čipy a controllery.


4/ Některým dodavatelům není cizí ani ten nejjednodušší způsob, tedy nalepení samolepek s kapacitou 1GB na flash disky s kapacitou 256MB, aniž byste se o čemkoliv dozvěděli.

Pokud se nechcete stát obětí těchto podvodníků, nakupujte své reklamní flash disky pouze od ověřených a věrohodných dodavatelů, ideálně od Vašeho lokálního distributora, jenž se postará o případné problémy, které se vyskytnou po dodání.

Závěrem mě napadá ještě jedna otázka z praxe: Chcete, aby Vaši klienti i zaměstnanci měli Vaše flash disky pro každodenní použití?

Neberte nákup flash disků na lehkou váhu. Vaším cílem určitě není obdarovaného jen „umlčet“ dárkem, ale darovat mu produkt, který bude v ideálním případě „milovat“ pro neotřelý design, funkčnost a perfektní spolehlivost.
S důvěrou se pak na Vaši firmu znovu obrátí.

Podívejte se dále na našem blogu, jaká rizika pro Vaši reputaci s sebou přináší „levné“ a takřka nepoužitelné flash disky, které nesou Vaše jméno či logo.

Zpět na hlavní stranu blogu